×
Kasulik

Mootorsae ostnud klient sai osta.ee-s müüjatelt kaks korda pügada

12. september 2018, Kristjan Ats Mägi
Oksjoniportaalides kehtivad samasugused tarbijaseadused nagu muidu: e-poodi saab kaupa tagastada, eraisikule mitte. Foto: Andres Putting

Tarnimisega viivitanud müüjad panid kliendi muretsema. Vahendusportaal peaks võtma suurema vastutuse.

E-poodidega on üldjuhul lihtne. Kui ostetud kaup ei meeldi või on muid pretensioone, siis saab 14 päeva jooksul poelt raha tagasi küsida ja kauba tagastada. Kui see ei toimi, saab pöörduda tarbijakaitseametisse. Keerulisem on veebikeskkondadega, mis ei müü ise, vaid vahendavad e-poodide või eraisikute kaupa. Nagu näiteks osta.ee, kust Heido [perekonnanimi toimetusel teada] tahtis mootorsae osta.

Ta valis välja 60 eurot maksva sae Fighter, müüja oli kasutajanimega Crusty24. Toode pidi olema valmistatud Saksamaal. Nii vähemalt kirjelduse järgi, sest seda saagi pole mees siiani näinud, kuigi ost sai tehtud juuli alguses.

„Kui eseme juurde märgitud tarneaeg 12 päeva oli möödas ja müüjalt mingit teadet ei tulnud, pöördusin pretensiooniga osta.ee poole ja soovisin raha tagasi saada,” räägib Heido. Klienditugi vastas, et nemad saavad vaid müüja tegevust piirata ning müüjale sae saatmise meeldetuletuse saata.