×
Forte

Kiirnuudlitest elektrišokirelvani. Seitse läbimurret, mis sündisid tänu hilisele karjäärimuutusele

15. mai 2018,
1
Maailmakuulsa Kentucky Fried Chickeni kiirtoiduketi logo ehib endiselt selle asutaja Harland Sandersi nägu. Foto: REUTERS/SCANPIX

Näiteid sellest, et kunagi pole liiga hilja hakata tegema midagi uut, leidub igas eluvaldkonnas.

Küsimuse „kumb oli enne, kas muna või kana?” vastus on mõistagi muna, aga praegu võime alustada ikkagi kanast. Ikooniline praekanamüüja Harland Sanders (mees Kentucky Fried Chickeni ehk KFC logol) sai tõeliselt edukaks alles 60. eluaastates.

Enne seda oli ta lihtsalt üks paljudest söögikohapidajatest, kellele kuulus küllalt edukas restoran ja väike motell maantee veeres. Ent kui kümne kilomeetri kaugusel avati uus kiirtee ja liiklus (ühes klientidega) sinna üle kolis, hakkas Sandersi äri alla käima. Loobumise asemel otsustas Sanders hoopis oma kanaretsepti täiustada. Täiustas nii hästi, et müüs 62-aastasena esimese frantsiisilepingu. 12 aastat hiljem müüs ta kogu äri kahe miljoni dollari eest.